It all starts with a dream: je eigen webwinkel


Op 1 juli 2011 is mijn avontuur met Dreamkey Design gestart: een webwinkel met papierwaren die het leven nét even wat leuker maken. Het begon voor mij als een droom. Inmiddels ben ik er klaar voor om deze droom aan iemand anders over te dragen, want de webwinkel staat te koop! Ik neem je graag mee in mijn afgelopen 8 jaar.
Zo ontstond Dreamkey...
Als student Grafisch Ontwerp leek het mij al enorm leuk om zelf producten te ontwikkelen. Iets wat ik graag zelf wil hebben. En dan niet zomaar iets, maar producten die ook echt een verhaal vertellen. Zo ontwikkelde ik als afstudeeropdracht mijn eerste collectie met als thema ‘van Droom naar Werkelijkheid’. Na het afstuderen opende de digitale deuren van de webwinkel.
De keuze om een webwinkel te starten was vrij snel gemaakt. Het gaf me voldoende vrijheid, ik kon het vanuit huis runnen én ik maakte direct de eindgebruiker blij met m’n producten. Een webwinkel, dat ging het worden!

''Ik heb voldoende vrijheid, ik kan de webwinkel vanuit huis runnen én ik maak direct de eindgebruiker blij met m’n producten.''
Het begon voor mij echt als een hobby, vandaar dat ik klein gestart ben. Mijn eerste collectie ontwierp ik zelf en liet ik drukken bij een drukkerij. Per toeval kwam ik een leverancier tegen met leuke producten die ik graag zelf wilde hebben. Deze verkoper verkocht deze producten alleen per bulk en dus besloot ik het te koop aan te bieden via de shop. Ik vond het inkopen en verkopen van producten zo leuk, dat ik dat daarna nog flink uitgebreid heb.
Het voelt als een sport om elke keer op zoek te gaan naar nieuwe merken en leveranciers die nog niet zo bekend zijn in Nederland. Ik verving mijn collecties altijd vrij snel, zodat er altijd wat nieuws te shoppen was dat aansloot op de laatste trends.
Van hobby naar serieuze business
Wat begon als hobby werd al vrij snel een serieuze business en ik voelde mij ook steeds meer een ondernemer. Dit kwam onder andere doordat ik Diana van (toen nog) Mamamarketing tegenkwam. Zij heeft mij destijds gecoacht en geholpen mijn business serieuzer aan te pakken. Daarnaast ben ik ook veel boeken gaan lezen over het ondernemerschap. Hoe meer ik mij ontwikkelde als persoon, hoe meer de webwinkel met me meegroeide. Dat vind ik ook het mooie van het ondernemer zijn. Je kunt je business runnen zoals jij dat wilt. Je kunt ‘m met je mee laten groeien.
Zo is de webwinkel de afgelopen 8 jaar ook flink veranderd. In het begin was het veel kinderlijker. Later groeide het uit tot een volwassen bedrijf, voornamelijk gericht op andere creatieve ondernemers. Alle frutsels, DIY materialen en goedkope items gingen de deur uit en maakte plaats voor de meer luxere stationery.

''Het voelt als een sport om elke keer op zoek te gaan naar nieuwe merken en leveranciers die nog niet zo bekend zijn in Nederland.''
Waarom ik stop met Dreamkey Design
Ik vond het belangrijk om m’n eigen pad weer terug te vinden in de ondernemerswereld waarin veel ‘moet’ omdat dat goed is voor de groei van je business. Waarom was ik de webwinkel ook alweer begonnen? Ik ging terug naar de kern, naar wat ík wil. Want als er iets belangrijk is bij het runnen van een webwinkel, dan is het wel dat je dichtbij jezelf blijft. Door dit proces besefte ik me dat de webwinkel niet langer meer bij mij en mijn dromen past. Vandaar dat ik heb besloten mijn kindje, deze prachtige stationery webwinkel aan iemand over te dragen die er wél weer met hart en ziel aan wilt werken.

Webwinkel ter overname!
Van welke producten gaat jouw hart harder kloppen? Waar ben jij gepassioneerd over? Wanneer jij niet achter je producten staat is het verkopen heel lastig. Laat daarbij ook zien wie jij bent! Alles wat jou raakt, inspireert, ontroert... laat zien waar je voor staat! Dan kan je ook anderen gaan raken met jouw verhaal en de connectie leggen met je (toekomstige) klanten. Dát is het succes voor Dreamkey Design geweest.