Hoe stel ik de e-mail op een iPhone of iPad in?

Geupdate op: 11 september 2019

Hieronder vind je de instructies om je e-mail in te stellen op Apple iPhones en iPads. Houd de brief of e-mail met het wachtwoord voor de e-mail gereed. Dit is niet het wachtwoord van je webwinkel zelf. We gebruiken info@kooz.nl als demonstratieadres. Uiteraard gebruik jij het e-mailaccount van je winkel.

Het instellen van de e-mail op iPhone gaat op dezelfde wijze als op een iPad volg dus zonder zorgen deze handleiding voor voor zowel iPhone als iPad. Sinds iOS 6 is het instellen van de apparaten al gelijk aan elkaar dus heb je nog een oudere versie, ook geen probleem!

  • Ga naar 'Instellingen' in het homescherm van je iOS apparaat.
  • Kies vanuit je Instellingen voor 'Mail, Contacten, Agenda'.
  • Selecteer 'Nieuw account'.
  • Kies in de lijst met opties voor 'Anders'.
  • Kies voor 'Voeg mailaccount toe'.
  • Voer hier de gegevens van je mailaccount in.
  • De naam is de naam die jouw klanten te zien krijgen. Vul hier je winkelnaam in.
  • Het e-mailadres is jouw mailaccount. Deze weet je natuurlijk al.
  • Voer het wachtwoord in. Deze heb je van ons gekregen en is dus niet het wachtwoord voor je webwinkel.
  • De beschrijving is de naam die je in de mail app te zien krijgt.
  • Alles ingevuld? Klik op 'Volgende'.

In het volgende scherm voer je alle gegevens in voor het ontvangen en verzenden van e-mail.

  • Kies voor een IMAP account.
  • De server voor inkomende post is 'mail.mijnwebwinkel.be'.
  • De gebruikersnaam is gelijk aan je e-mailadres.
  • Het wachtwoord heb je van ons gekregen. Deze heb je net ook ingevoerd.
  • Voor de uitgaande post voer je precies dezelfde gegevens in als voor de inkomende post.
  • Klik na het invullen op 'Volgende'.

In het volgende scherm kan je aangeven welke gegevens je wilt synchroniseren.

  • Schakel hier de synchronisatie van Notities uit.
  • Klik op 'Bewaar'.

Ok, tot zover gaat het gesmeerd. Het apparaat heeft je instellingen opgeslagen. Je kunt nu al wel mail ontvangen maar nog niet versturen. iOS vult automatisch de poort voor de uitgaande mailserver voor je in. Helaas is dit de verkeerde poort. Deze moet je dus nog aanpassen.

  • Selecteer je aangemaakt account in Instellingen / Mail,Contacten,Agenda.
  • Selecteer het IMAP account.
  • Selecteer de server uitgaande post.
  • Selecteer de hoofdserver.

Zo dat was een hele rits maar we zijn er bijna. In het scherm dat je nu ziet staat helemaal onderaan de server poort 25.

  • Wijzig de server poort naar 465.
  • Controleer de instellingen nog een keer. Deze staan vast goed ingesteld.
  • Klik als je klaar bent op 'Gereed'.

Nadat iOS klaar is met het controleren van de instellingen (dit kan enkele minuten duren) kan je de mail van je webwinkel ontvangen. Je kan natuurlijk je klanten en contacten ook zelf gaan mailen vanaf dit account! Vakwerk!

Heeft dit artikel je geholpen?