Kan ik mijn domeinnaam in eigen beheer houden?

Geupdate op: 11 september 2019

Wanneer je besluit om bij Mijnwebwinkel PRO of PREMIUM je domeinnaam in eigen beheer te houden is dat mogelijk. Meestal beschik je dan al over meerdere domeinnamen en/of mailboxen, of vind je het gewoon prettig om je domein bij je hostingpartij te houden. Bij deze optie bieden wij je geen mailbox aan. 

Wij raden je in eerste instantie een directe koppeling van het domein aan. Hierdoor is alles bij één partij ondergebracht. Wij verhuizen dan je naam en koppelen deze direct aan je webwinkel. De kosten hiervoor zitten namelijk inbegrepen in de prijs van Mijnwebwinkel PRO of PREMIUM. Daarbij loopt de registratie van je domeinnaam gelijk aan je abonnement. Je hebt hier verder geen omkijken meer naar tot het moment dat je abonnement stopt.

Je e-mail zal dan ook via onze server gaan lopen. In dit geval kun je bij het aanmaken van de webwinkel in de beheeromgeving kiezen voor 'verhuis mijn bestaande domeinnaam'. Is je webwinkel al actief zonder domeinnaam, dan kun je via je beheeromgeving aan ons doorgeven welke domeinnaam je alsnog wenst te verhuizen en wilt laten koppelen aan je webwinkel.                         

Hoe verder? Vraag de nodige DNS instellingen op via administratie@mijnwebwinkel.nl. Zodra je de instellingen hebt doorgevoerd/hebt laten doorvoeren bij je hostingpartij en als alle DNS-servers de aanpassing hebben opgepikt, komt je domeinnaam uit op onze pagina 'dit domein is geregistreerd voor een van onze klanten'. Dan ontvangen wij graag je bevestiging per mail via administratie@mijnwebwinkel.nl. Hierna kunnen wij de koppeling tussen webshop en je domeinnaam afmaken. Let op! Je domeinnaam dient met en zonder www op deze pagina uit te komen.

Je bent zelf verantwoordelijk voor een correcte koppeling van het domein met je webshop. Wanneer wij genoodzaakt zijn om onze ip-adressen te wijzigen dan moet je zelf de instellingen van het domein wijzigen. Uiteraard zullen wij je hierover tijdig informeren.

Zodra de instellingen zijn doorgevoerd en als alle DNS-servers de aanpassing hebben opgepikt, komt het domein uit op onze pagina 'dit domein is geregistreerd voor een van onze klanten'. Komt het domein op deze pagina uit? Dan ontvangen wij graag je bevestiging per mail via administratie@mijnwebwinkel.be Hierna kunnen wij de koppeling tussen webshop en je domein afmaken.

Wij kunnen niet uitsluiten dat er downtime kan ontstaan. Dat wil zeggen dat we niet kunnen uitsluiten dat je tijdelijk geen verbinding kan hebben door de verhuizing. Dit komt omdat er meerdere partijen een rol spelen in de processen die van start gaan en wij hier geen regie over kunnen hebben. 

Heeft dit artikel je geholpen?