Hoe plaats ik de Facebook Pixel in mijn webwinkel?

Beschikbaar vanaf Mijnwebwinkel PRO

De Facebook Pixel is een code die bijhoudt op welke pagina's jouw bezoekers komen. Naast dat het je statistieken over het aantal bezoekers oplevert, kun je de Facebook Pixel ook gebruiken voor het ontwikkelen en optimaliseren van je Facebook-advertentiecampagnes.

Verificatie via de DNS TXT record

Voordat je de pixel kan activeren vraagt Facebook waarschijnlijk eerst je domein te verifiëren. Je kan bij Mijnwebwinkel via een TXT record jouw domein verifiëren.  

Stuur hiervoor per mail het TXT record als kopieerbare tekst naar ons. Vergeet niet te vermelden om welk domein het gaat. 

Dit kan alleen als wij jouw domein hosten. Heb je het domein in eigen beheer? Dan kan je dit bij jouw hostingprovider inregelen. Heb je geen domein? Dan is verificatie niet mogelijk. 

Meer informatie over domeinverificatie via een TXT record lees je ook hier.

Instellen

De Facebook Pixel is een stukje code die in je webwinkel moet worden geplaatst. Wij hebben het makkelijk gemaakt: je hoeft geen moeilijke code in je webwinkel te plakken, maar alleen het unieke ID van je Facebook Pixel in te voeren onder Marketing / Adverteren.

Invullen van een ID in de beheeromgeving

ID

Het unieke ID van je Facebook Pixel bestaat uit een reeks van cijfers en krijg je zodra je een Facebook Pixel aanmaakt.

Aanmaken van een Facebook Pixel

Ook is het ID te achterhalen binnen je Facebook advertentiebeheer: Facebook Pixel.

Facebook Pixel ID achterhalen binnen advertentiebeheer

Conversietracking

De Facebook Pixel kan naast het aantal bezoekers ook een aantal specifieke acties meten. De volgende acties in je winkel worden automatisch gemeten met de Facebook Pixel:

  • In de winkelwagen plaatsen van een artikel (AddToCart)
  • Stap 1 van de winkelwagen (InitiateCheckout)
  • Stap 2 van de winkelwagen - klantgegevens (AddPaymentInfo)
  • Stap 4 van de winkelwagen - terugkoppeling van geslaagde bestelling mét het totaalbedrag (Purchase)