start direct

Hoe werkt het spaarprogramma voor klanten?

Het is belangrijk om klanten op de hoogte te brengen van jouw spaarprogramma, zodat ze hier volop gebruik van kunnen maken.

Het spaarprogramma

Klanten met een klantaccount kunnen gebruik maken van het spaarprogramma. Zodra de klant in de webwinkel is ingelogd, is het spaarprogramma onder het klantaccount te zien.
 

  • Inwisselen: Hierin ziet de klant het aantal gespaarde punten en de beloningen waarvoor de punten ingewisseld kunnen worden. 
  • Mijn beloningen: Zodra de klant de punten inwisselt voor een beloning, is dit voor de klant te zien onder het tabje ‘Beloningen’. Hier staan de beloningen op volgorde van verloopdatum en is de code zichtbaar waarmee de beloning verzilverd kan worden. Het verzilveren kan door de code in de winkelwagen bij het veld ‘kortingscode’ in te voeren. 
  • Historie: Onder het tabje ‘Historie’ zijn alle wijzigingen met betrekking tot de spaarpunten te zien.
Spaarprogramma

Nice to know

Wanneer de klant het e-mailadres van het klantaccount wijzigt, gaan de gespaarde punten gewoon mee naar dit nieuwe account én het is mogelijk om zakelijke klanten uit te sluiten van de spaaractie.

Hoe communiceer ik het spaarprogramma naar mijn klanten?

Een belangrijk onderdeel van het laten slagen van je spaarprogramma is je communicatie ervan. Als klanten niet weten dat ze gebruik kunnen maken van een spaarprogramma, of niets van hun spaarpunten afweten, dan zal dit ook niet snel zijn werk doen. 

Er zijn meerdere manieren om je klanten op de hoogte te brengen (en houden) van je spaarprogramma. Idealiter maak je een combinatie van de manieren én zorg je dat dit op de juiste timing bij je klanten terecht komt. We geven graag een paar voorbeelden:

Bij livegang van je spaarprogramma:

Zodra je het spaarprogramma hebt ingesteld, kunnen klanten met een klantaccount sparen voor beloningen. Dit positieve nieuws is perfect om te delen via meerdere communicatiekanalen.

  1. Nieuwsbrief: Stuur een mail met alle informatie over het spaarprogramma, hoe jouw klanten kunnen sparen. Maak er een feestje van!
  2. Social media: Dit mag natuurlijk ook niet ontbreken in de lancering van jouw spaarprogramma. Met een eigen spaarprogramma ben je namelijk niet alleen voor je vaste klanten extra interessant. Ook kan het zorgen voor nieuwe klanten, doordat jij iets extra’s biedt wat andere webwinkels niet bieden.
  3. Flyer bij je bestellingen: een spaarprogramma is dé manier om een vaste klantengroep te creëren en meer herhaalaankopen te krijgen. En waar doe je dit beter dan bij huidige klanten? Voeg een flyer toe aan het pakketje en roep je klanten op om te sparen voor beloningen.
     

Doorlopende communicatie:

Naast de communicatie die je doet tijdens het lanceren van je spaarprogramma, is het ook belangrijk om het een vast onderdeel te laten zijn van je communicatie. Verstuur je nieuwsbrieven of ben je actief op Social Media? Laat het spaarprogramma dan eens in de zoveel tijd vallen of maak het een vast onderdeel in je communicatie. En wist je dat je ook tijdelijk het aantal spaarpunten per uitgegeven euro kunt aanpassen? Zo kun je extra punten weggeven tijdens een feestdag als valentijn of kerst. Een ideale mix van marketing!

Hulp nodig bij het instellen en designen van jouw spaarprogramma? Met de Spaarprogramma Services helpen wij je opweg naar een succesvol spaarprogramma!

meer over de spaarprogramma services