Kan ik de URL-structuur aanpassen?

Het is je vast wel eens opgevallen dat er in de URL van je webwinkel een c-code of a-code achter je domeinnaam staat als je een pagina of artikel bezoekt. Deze structuur kun je niet aanpassen. Dit komt omdat deze code je webwinkel helpt om zijn Google ranking vast te houden bij een naamswijziging van de pagina en/of artikel. Hieronder leggen we uit waarom.

1. De opbouw

De c-code gebruiken we zodat het voor jou mogelijk wordt om de titel van de pagina, en de plaats in de navigatie aan te passen zonder dat dit ten koste gaat van je plaats in de zoekmachines. Hetzelfde geldt voor de artikelen. Deze codes werken dus in je voordeel.

De c-code in de URL heeft geen negatieve invloed op je Google ranking. Een goede vindbaarheid en indexering van je pagina's en artikelen is afhankelijk van heel veel factoren, voorbeelden zijn de sitemap, metadata, redirects, links vanuit blogs en sociale media.

2. SEO optimalisatie

Het belangrijkste onderdeel van zoekmachineoptimalisatie ligt nog steeds in handen van de winkeliers, jij. De content - het geheel van pagina's en artikelen - wordt door jou in de winkel gezet en voorzien van tekst. Door dit op een slimme manier te doen draag je bij aan een goede optimalisatie van je webwinkel.