De drie belangrijkste redenen waarom Bewaar voor later jouw omzet verhoogt

Mijnwebwinkel Bewaar voor Later Mefrouw's Eco Shop

Steeds meer webwinkeliers hebben de Bewaar voor later functie ingezet in hun webwinkel. En dat doen ze goed, want het merendeel hiervan ziet hun omzet groeien! Waarom deze functie zo belangrijk is voor je omzet? Dat vertellen we je graag in dit blog.

Wat biedt de Bewaar voor later functie aan je webwinkel bezoekers?

First things first, is het goed om uit te leggen wat deze functie precies inhoudt. De Bewaar voor later functie kun je zien als een soort verlanglijst van je klant, welke zij kunnen opslaan in hun klantenaccount. Zo kan een klant, door één druk op de knop, een product toevoegen aan zijn of haar bewaarlijst. Deze lijst blijft in het klantaccount zichtbaar en wordt bij het afsluiten van de pagina behouden. Zo heeft de klant bij terugkomst altijd zicht op zijn of haar (ge)favoriete producten.

Waarom jij Bewaar voor later zou moeten gebruiken

Er zijn meerdere redenen waarom de Bewaar voor later functie een must is voor je webwinkel. We vertellen je graag de 3 belangrijkste!

  1. De belangrijkste reden voor het verlaten van een vol winkelwagentje, is omdat klanten nog niet toe zijn aan het overgaan tot een aankoop.
    Uit onderzoek blijkt dat klanten het vaakst niet overgaan tot aankoop, omdat zij er nog niet klaar voor zijn. Dit kan meerdere redenen hebben, bijvoorbeeld omdat ze er momenteel nog geen budget voor (over) hebben, omdat men alleen nog inspiratie wil opdoen (het welbekende kijken, kijken niet kopen ;)) of omdat er hoge kosten bijkomen zoals verzendkosten. Om dit probleem tegen te gaan, is het dus een must om een Bewaar voor later functie te hebben, zodat klanten producten hierin kunnen opslaan.
     
  2. Het zorgt voor nieuwe klantaccounts, waardoor jij meer inzicht in en informatie krijgt van je klanten. 
    Om als bezoeker favoriete producten op te slaan in een lijst, dienen ze een klant account aan te maken in jouw shop. Het aanbieden van de Bewaar voor later functie geeft dus ook de mogelijkheid om klantinformatie te winnen met klantaccounts. Daarnaast zorg je met klantaccounts voor een vaste klantengroep, waar je marketingactiviteiten op kunt laten aansluiten. Het beter leren kennen van je klanten en er specifiekere acties voor maken kan uiteindelijk leiden tot meer verkopen.
     
  3. Maak kopen eenvoudiger voor je klanten.
    Vraag je je af of deze extra optie voor klanten zorgt voor minder producten in het winkelmandje? Daar hoef je niet bang voor te zijn! Het is namelijk zo dat klanten juist geneigd zijn een onderscheid te maken tussen producten die ze meteen willen aanschaffen en producten die ze leuk vinden, maar nog niet aan toe zijn te kopen. Doordat deze producten blijven staan op de favorietenlijst, blijven ze onder het zicht van de klant. Wanneer de klant geen mogelijkheid heeft om de producten ergens anders ‘op te slaan’ dan in het winkelwagentje, zullen zij teveel hierin plaatsen en uiteindelijk vertrekken zonder aankoop. Ook zal het winkelwagentje na verloop van tijd verdwijnen, waar de bewaarde producten in de favorietenlijst in hun klantaccount blijven staan.

Benieuwd hoe andere webwinkels Bewaar voor later inzetten op hun pagina? Bekijk een paar voorbeeld shops hier:

Bewaar voor later inzetten in jouw webwinkel

De Bewaar voor later functie is beschikbaar in een Mijnwebwinkel PREMIUM abonnement. Je kunt zelf kiezen hoe jij de lijst benoemd, Bewaar voor later, favorietenlijst, verlanglijstje; it ‘s your decision to make! Ook kun je zelf aanpassen of je de hartjes op je productoverzicht wil tonen, of alleen op de productpagina. Wil je weten hoe je de functie instelt? Bekijk dan dit V&A.