start direct

Hoe jij je producten feestelijk kunt inpakken in de feestmaand December

Header afbeelding Cadeau Mijnwebwinkel.jpg

De feestdagen komen snel dichterbij, waardoor zowel webwinkeliers als klanten het erg druk krijgen met alle pakketjes. Consumenten moeten cadeautjes uitzoeken én uiteindelijk inpakken. Een cadeau uitzoeken wordt des te lastiger met de hoeveelheid leuke webshops die er zijn. Door de pakketjes (en misschien zelfs producten in het pakketje) in te pakken maak jij het verschil voor de klant en spring je boven je concurrenten uit. In dit blog geven we je handige tips over hoe je een pakketje op een toffe manier kunt inpakken, inclusief instructievideo’s :).

Do’s en Dont’s:

Om te beginnen, hier een aantal do’s en dont’s waar je zeker op moet letten bij het inpakken:

Do's:

  • Maak duidelijk wat de voor- en achterkant van het pakketje is
  • Maak gebruik van uniforme inpaktechnieken om herkenning te creëren en opvallend te zijn
  • Geef het product een originele twist

Dont’s:

  • Pak je product niet half in. Maak gebruik van voldoende papier.
  • Maak niet gebruik van papier/versiering die niet past bij jouw merk

Inpakken maar!

Nu je weet waar je op moet letten, gaan we de producten inpakken. Doordat elk product een ander vorm heeft is er gekozen om in dit blog te kijken naar de vormen: vierkant, rechthoek en cirkel. Om deze vormen zo leuk en uniek mogelijk in te pakken, zijn er handige filmpjes toegevoegd die je kunt bekijken.

Herkenning en waardering

Nu je weet hoe je je producten leuk kunt inpakken, ben je op het punt gekomen om dit in jouw eigen jasje te stoppen. Het belangrijkste en ook het eerste wat op moet vallen is: waar het product vandaan komt. Tijdens het inpakken is het handig om gebruik te maken van je eigen bedrijfsstijl en kleuren. 

Dit doe je door:

  • 2 lagen inpakpapier (kraft papier en glitterpapier combineren) 
  • Sticker van je bedrijfslogo
  • Lintjes in kleuren van je bedrijf
  • Briefje met de naam van klant
  • Kortingscoupon voor de volgende aankoop

Dit is een steuntje in de rug voor de klanten om ook na de feestdagen een herhaalaankoop te doen bij jouw webwinkel.

Voor meer handige tips en tricks tijdens de feestdagen, bekijk de gids:

 

Maak een feestje van de feestdagen

Hét feestdagen handboek voor webshops

Download nu