Je conversie verhogen door het invoeren van korting
De titel klinkt wat tegenstrijdig. Je wilt je conversie verhogen, maar gaat toch kortingen aanbieden? Dat doen we zeker ja. Natuurlijk ga je geen gigantische kortingsbedragen bieden en moet je er ook voor zorgen dat je onderaan de streep voldoende overhoudt. Hoe je ervoor zorgt dat je met kortingsacties je conversie verhoogt leggen we je uit in dit blog.
Bepaal je producten
Als eerste bepaal je welke producten je wilt aanbieden. Je kunt hier verschillende strategieën op los laten. Zo kun je producten die juist erg goed verkopen aanbieden. De kans is groot dat klanten hier ontzettend enthousiast van worden. Een andere strategie is om juist minder goed lopende producten aan te kaarten. Het is goed om hierover na te denken en het uit te proberen. Denk ook na over de hoogte van de korting. Als je marge 10% is op de producten, dan ga je geen 20% korting geven.
Zorg voor landingspagina's
Landingspagina's zijn pagina's waar je op terechtkomt. Als je naar jouw shop gaat is de homepagina de landingspagina. Maar je kunt ook naar een specifieke productpagina linken, dan is de productpagina een landingspagina. Als je de producten die in de actie zijn op een specifieke pagina plaatst hoeven je klanten niet te zoeken en kun je deze link met iedereen delen.
Gebruik een call-to-action
Is ie weer. Een call-to-action is gewoon ontzettend belangrijk. Zo kun je jouw klanten wijzen op de kortingsactie. Maak duidelijk dat het om een unieke actie gaat om het extra interessant te maken.
Maak gebruik van e-mail marketing
Maak het kenbaar aan je loyale klanten. Klanten die zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief zijn al geïnteresseerd in jouw product, maak hier gebruik van. Communiceer in de nieuwsbrief de landingspagina die jij speciaal hebt aangemaakt. En ook hier geldt, maak gebruik van Call-to-actions.
Stel een minimum bestelbedrag in
Om de orderwaarde extra te verhogen stel je in dat de korting pas geldt vanaf een minimum bedrag. Dit spoort aan om net wat meer te kopen om de korting te krijgen. Natuurlijk stel je geen minimumbedrag van 10 euro in als je producten 30 euro of meer kosten.