04 augustus 2021

Verhoog de conversie van je webwinkel met pop-ups

Gast auteur Poptin voor Mijnwebwinkel
Abbey Claire Dela Cruz
Marketing | Poptin

Online shoppers hebben vaak de neiging om van webwinkel naar webwinkel te hoppen. Ze voegen producten toe aan hun winkelmandjes, maar verlaten regelmatig weer je webshop zonder iets te kopen. Deze webshop bezoekers zijn op zoek naar de beste deal online.

Hierdoor wordt het steeds belangrijker om je webshop bezoekers om te zetten in leads of klanten. Ondanks dat het steeds lastiger wordt om dit te doen, kunnen pop-ups helpen je webwinkel bezoekers om te zetten tot klanten. 

Slim ingezette pop-ups kunnen een goed hulpmiddel zijn om een hoge conversie te creëren. Mijnwebwinkel partner Poptin maakt het inzetten van pop-ups eenvoudig en snel, waardoor jij de verkoop van jouw webwinkel kunt verhogen. 

 

Wist je dat goed ingezette pop-ups je conversie kunnen verhogen met meer dan 9%? Hoewel dat misschien niet zo veel lijkt, is dit een flinke groei. Denk aan al die potentiële klanten onder je website bezoekers, die je met een pop-up zou kunnen overhalen tot aankopen.

Ben je nieuwsgierig of pop-ups ook iets voor jou zijn? Wij hebben de voordelen van pop-ups op een rijtje gezet:

  • Verbeter de zichtbaarheid en bekendheid van je merk
    Pop-ups zijn volledig aan te passen. Afhankelijk van hoe je ze gebruikt, kunnen ze het eerste zijn wat de gebruiker ziet wanneer hij of zij op je webwinkel komt. Daarom is het een goed idee om hier je mooiste content te plaatsen om je merk te laten zien.
     
  • Boost je verkoop en red de achtergelaten winkelmandjes
    Met pop-ups kun je een exit-intent pop-up (daarover later meer) met een aftelklok laten zien om te voorkomen dat mensen hun winkelkarretje verlaten voordat ze de transactie hebben afgerond. Dit zorgt er vaak voor dat klanten last krijgen van de Fear of Missing Out (FOMO).
Popup Poptin Mijnwebwinkel
  • Verhoog het aantal e-mailinschrijvingen
    Meestal kopen klanten niet meteen een product wanneer ze voor het eerst op een webwinkel zijn. Maar je kunt ze vragen naar hun e-mailadres wanneer ze wegklikken of een bepaald deel van je webwinkel bereiken. Zo krijg jij de mogelijkheid om meer te laten zien van je webwinkel en de klant terug te laten komen voor een aankoop.
     
  • Super betaalbaar ten opzichte van andere advertentiemogelijkheden
    Pop-ups zijn een gemakkelijke en betaalbare manier van adverteren. Daarnaast heb je geen vaardigheden nodig om de pop-up op te zetten voor je online winkel.
     
  • Volledig aanpasbaar en makkelijk te implementeren
    Pop-ups zijn aanpasbaar in kleuren, patronen en stijlen, jij kiest! 
Poptin blog Popups Mijnwebwinkel

Er zijn veel manieren om pop-ups te gebruiken voor je online winkel, dit zijn onze favorieten:

Korting pop-ups
Je kunt een korting pop-up laten verschijnen op elk moment dat een bezoeker op je webwinkel is. Wanneer consumenten aan het scrollen zijn ,vragen zich af of ze jouw producten moeten kopen of ook bij een concurrent moeten gaan kijken. Om te zorgen dat ze bij jouw webwinkel kopen, kunnen korting pop-ups voordeel bieden.

Countdown pop-ups
Countdown (aftellende) pop-ups zijn ideaal wanneer je een FOMO-effect (fear of missing out) wil creëren. Een pop-up als deze werkt goed wanneer je uitverkoop of speciale tijdelijke aanbiedingen hebt.

Exit-intent pop-ups
Een exit-intent pop-up wordt geactiveerd wanneer de bezoeker de pagina wil verlaten of wanneer hij/zij het tabblad wil sluiten. Deze pop-up maakt gebruik van muisbewegingen. Over het algemeen zijn deze pop-ups heel goed voor je conversie, omdat ze een laatste kans bieden om de webwinkel bezoeker op je webshop te houden. 

Boven- en onderbalk
Wanneer bezoekers op je webshop komen, kun je een pop-up in de bovenste balk plaatsen om hun aandacht te trekken, bijvoorbeeld door gratis verzending aan te bieden. Wanneer ze bijna aan het einde van de pagina zijn, dan kun je een onderste pop-up bar toevoegen om hen te herinneren aan een speciale deal of vraag naar hun e-mailadres.

Poptin blog Popups Mijnwebwinkel

Kortingscode pop-ups
Als je jouw contactenlijst wil laten groeien en het aantal trouwe fans wil verhogen, kun je
potentiële klanten een pop-up laten zien met een kortingscode. Potentiële klanten vinden dit vaak super interessant om te krijgen. In ruil voor het e-mailadres, krijgen ze een kortingscode voor hun eerste bestelling.

Is je verkoop momenteel niet wat je had gehoopt? Een goede manier om jouw verkopen te boosten is door pop-ups te maken met Poptin. Dit is hoe het werkt:

  • Drag & Drop systeem
    Je maakt de pop-ups met een gebruiksvriendelijk drag & drop systeem, waar codering niet nodig is. Daarnaast is elk pop-up ontwerp responsive voor elk apparaat. 
     
  • Ontwerpopties
    Er zijn meer dan 40 templates beschikbaar die je kunt gebruiken bij het maken van je pop-up. Kies een template, pas hem aan naar jouw stijl en you’re good to go. Zo stem jij de pop-up af op het aanbod.
     
  • Exit-intent technologie
    De Exit-intent technologie volgt de muisbewegingen van je webwinkel bezoekers om te detecteren wanneer ze op het punt staan om het tabblad of de pagina te sluiten.
     
  • Smart triggers
    Smart triggers kunnen worden gebruikt om de aandacht van de bezoeker te trekken, ongeacht wat hij of zij aan het doen is!
     
  • ​Autopilot Trigger
    Je kunt een autopilot trigger gebruiken om voor jou te beslissen wanneer de pop-up getoond moet worden. Deze functie neemt het gedoe en de zorgen weg om te bepalen welke popup-trigger het beste is.
     
  • Targeting regels
    Stel de targeting regels moeiteloos in; Poptin heeft meerdere  tutorials om je er doorheen te helpen.
     
  • A/B Testen
    Maak twee verschillende versies van dezelfde pop-up om te zien op welke versie bezoekers het meest reageren. Vervolgens kun je andere pop-ups bijwerken om die functies of stijlen te gebruiken om zo meer conversies te krijgen.
     
  • Analytics
    De realtime prestaties van de pop-ups en formulieren kun je eenvoudig  volgen met de ingebouwde analytics van Poptin.

Om pop-ups te maken als PRO of PREMIUM webwinkel, is het installeren van Poptin de eerste stap. Dit doe je via Google Tag Manager.

  1. Ga naar Marketing in je beheeromgeving en kies vervolgens Google diensten en Google Tag Manager.
  2. Klik op Verbinden met Google en log in op je Google-account.
  3. Installeer Poptin via Google Tag Manager met de officiële tag en zorg ervoor dat je Poptin aanmaakt met hetzelfde Google-account.
  4. Zodra je de tag hebt toegevoegd, kun je je User ID kopiëren (op de profielpagina van Poptin).
  5. Plak het in het veld User ID van het Tag Manager Tag Configuration gebied.
  6. Ga naar je Mijnwebwinkel beheeromgeving en navigeer terug naar Google Tag Manager om de tag die je hebt gemaakt te selecteren en op te slaan.

Succes met het aanmaken van de pop-ups. Heb je vragen over het koppelen van Poptin aan Mijnwebwinkel? Neem dan contact met ons op!

Inspiratie en tips. Maandelijks in je mailbox.