Zet kortingscodes slim in tijdens Black Friday en Cyber Monday
In ons vorige blog schreven we over de opkomende feestdag: Singles Day. In dit blog geven we je tips over hoe je het slimste kortingscodes inzet tijdens de meer bekende Black Friday en Cyber Monday! Dit blog is een hoofdstuk uit onze Gids 'Maak een feestje van de feestdagen'.
Black Friday en Cyber Monday
Black Friday (27 november 2020) en Cyber Monday (30 november): we kunnen er niet meer omheen! Deze populaire feestdagen zijn enkele jaren geleden over komen waaien vanuit de Verenigde Staten en zijn inmiddels ook in Nederland niet meer weg te denken. Consumenten weten inmiddels dat veel webshops hieraan meedoen en stellen daarom hun aankopen graag nog even uit tot dit weekend. Dit is voor jou als webwinkelier natuurlijk een buitenkans om extra veel producten te verkopen! We leggen je graag uit hoe je het beste kortingscodes in kunt zetten.
Kortingscodes aanmaken
Om een kortingscode aan te maken, ga je in de beheeromgeving van je winkel naar Kortingscodes, en klik je op 'Nieuwe kortingscode toevoegen'. Er zijn verschillende soorten kortingen die je kunt gebruiken in je webshop. Je kunt een vast bedrag, een procentuele korting én een korting op de verzendkosten geven. Ook kun je bepalen vanaf welk bedrag een shopper korting krijgt, op welke artikelen de shopper korting krijgt en in welke periode de korting geldig is.
Actieprijs instellen
Naast kortingscodes kun je er ook voor kiezen om actieprijzen in te stellen bij bepaalde producten. Op die manier krijgt de klant al korting, zonder een kortingscode in te hoeven voeren. Bij deze producten kun je een stickertekst plaatsen, waaruit duidelijk blijkt tot wanneer de actie geldig is, zoals ‘Alleen vandaag’, ‘Tijdelijke aanbieding’, ‘Zolang de voorraad strekt’. Zo creëer je urgentie en is de kans groter dat de order geplaatst wordt.
Pop-up met korting
Met onze partner Shopboost kun je jouw verkopen letterlijk boosten door middel van een popup. Bied je twijfelende of vergelijkende bezoeker een verrassing. Denk hierbij aan een korting, extra service of advies, een gratis product of gratis verzending.
Start gratis met 30 verrassingen. Daarna kost Shopboost €29,95 p/m.
Gratis verzending
WIl je liever geen korting geven? Bijna tweederde van de mensen die online aankopen doen, zegt dat ze hun bestelling afbreken zodra ze erachter komen dat er verzendkosten worden berekend. Het gratis aanbieden van de verzending wordt door klanten steeds normaler gevonden en is dan ook heel belangrijk voor een hoge conversie. Wil je een hogere omzet tijdens de feestdagen? Overweeg dan eens (tijdelijk) gratis verzending aan te bieden, bijvoorbeeld bij een bestelling vanaf een bepaald bedrag. Dit stel je in bij 'Verzendopties'.
Wil je nog meer uit de feestdagen halen en zorgen dat jouw omzet dit jaar een piek bereikt? Download dan het gratis Feestdagen Handboek. In deze gids vind je nóg meer tips en tricks om van de feestdagen een feestje te maken!