Meer conversie door betere productpagina's

Header social conversieblog 1.png

Dit jaar en vorig jaar zijn er veel webwinkels bij gekomen, wat betekent dat je meer concurrentie hebt. Het helpt dan ook niet als jouw concurrenten precies dezelfde producten verkopen als jij. Hoe blijf je dan uniek? Door je prijs te verlagen? Nee, niet nodig! Maak je productpagina uniek! In dit artikel lees je hoe je voor jouw webwinkel de perfecte productpagina maakt, waardoor je conversie zal stijgen.

Productafbeeldingen

Productafbeeldingen kunnen hét verschil maken tot een aankoop of niet. Het is belangrijk dat je klant het product zelf ziet, maar ook in de juiste context. Maak dus ook een foto van het product terwijl deze in gebruik is.

Als je een tas verkoopt bijvoorbeeld, maak een foto van iemand die de tas in gebruik neemt. Het geeft een indruk hoe het product in gebruik eruit ziet, maar ook de bevestiging dat dit een echt product is. En goed om te weten: je hoeft helemaal geen professionele fotograaf in te huren hiervoor!

Daarnaast is het vaak verstandig om ten minste één foto van hoge kwaliteit te laten zien. Hierdoor kan de websitebezoeker details zien van het product.

Voorbeeldfoto in gebruik productpagina.png
The monkey club showt haarbanden in gebruik op een productafbeelding

Ook een idee: laat klanten een foto maken met het product en feature die op je website. User generated content (zoals dat heet) overtuigt veel klanten vanwege de bevestiging van betrouwbaarheid.

Tip: Let wel op dat de laadsnelheid van je pagina niet lijdt onder de mooie foto’s.

Beoordelingen

Zorg dat de (product)beoordelingen ook te zien zijn op je productpagina. Kopers zijn namelijk erg geïnteresseerd in wat klanten vinden van de service van het bedrijf?

Om de beoordelingen extra kracht bij te zetten, is het verstandig dat alleen geverifieerde klanten (dus klanten die een aankoop gedaan hebben) een beoordeling kunnen achterlaten. Het is namelijk fijn om te weten wat de ervaringen zijn van mensen die dit al bij jou gekocht hebben.

Tips!

Kijk bij je concurrent: hoe ziet de productpagina eruit? Is er iets wat jij ook kan toevoegen, of is er juist iets wat je helemaal niet wilt doen?

Nog een tip is: als je zelf een bestelling online plaatst, noteer voor jezelf waar je op let om te kopen. Was het de duidelijke informatie die ervoor zorgde dat je niet meer bij een ander keek? Of was het de snelle levertijd? Dit zegt niet dat jouw klant hetzelfde denkt, maar als je struikelblokken bent tegengekomen kun je vooral leren dat niet in jouw webwinkel zo te doen!

Conclusie

Als je je wilt onderscheiden van je concurrent, is het verstandig om een goede productpagina te maken. Vooral in een tijd waar een webwinkel beginnen steeds eenvoudiger wordt, is het verstandig om klanten naar jouw webwinkel te krijgen, maar ook daar te houden. Het kost een klein beetje werk om de pagina’s te personaliseren, met als resultaat meer bestellingen.