De nieuwe checkout: dit houdt het in!

header faya.png

Als je de betaalproviders Mollie, Buckaroo of MultiSafepay gebruikt dan beschik je over de nieuwe checkout. Maar wat houdt die nieuwe checkout precies in? En wat is het verschil met de oude checkout? In dit blog vertellen we je alle ins and outs!

Waarom een nieuwe checkout?

We afgelopen maanden hebben we bijna al onze shops overgezet naar de nieuwe checkout. Dit doen we vanwege de plannen die we hebben voor de toekomst, zoals het kunnen verleggen van je btw. Voor deze functies hebben we de nieuwste technieken nodig die de oude checkout niet ondersteunt. Maar dat is niet het enige; de nieuwe checkout heeft naast het 'onzichtbare' stukje techniek ook veel voordelen voor jou als webwinkelier:

One page checkout

De nieuwe checkout is een one page checkout. Dit betekent simpelweg dat het bestelproces bestaat uit één pagina. In dit overzicht worden zowel de klantgegevens als de betaalmogelijkheden weergegeven. De multi step checkout is een betaalpagina waarbij het bestelproces bestaat uit, zoals het woord zegt, meerdere stappen. In het geval van Mijnwebwinkel shops zijn dit de vier stappen: ‘Winkelwagen’, ‘Gegevens’, ‘Bevestigen’ en ‘Betalen’. Iedere nieuwe stap betekent het laden van een nieuwe pagina. 

De voordelen van een one page checkout zijn dat er minder stappen nodig zijn waardoor het aantal conversies vergroot. Ook is de laadtijd sneller omdat er minder pagina's ingeladen hoeven te worden.

De oude multi step checkout van Rock that Wall
De nieuwe one page checkout: minder stappen en heel het bestelproces op één pagina

Bezorgopties

Maak je gebruik van de verzendtool MyParcel dan kunnen jouw klanten voortaan zelf bepalen waar en wanneer zij hun pakket willen ontvangen. Ze kunnen zelf een bezorgmoment kiezen of hun pakket laten afleveren bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie, in zowel Nederland als België! 

  • PostNL locatie
    De populairste bezorgoptie van dit moment: aflevering bij een PostNL locatie, in Nederland of België. Je klant hoeft niet meer thuis te blijven om zijn bestelling te ontvangen, hij kiest zelf een PostNL locatie waar het pakket afgeleverd moet worden én haalt dit vervolgens op wanneer dat hem uitkomt! Met 3.400 PostNL locaties in Nederland en 1.100 in België is er altijd wel een in de buurt. Lees hier hoe je PostNL-locaties toevoegt aan je shop.
    Zowel voor je Nederlandse als Belgische klanten. 
  • Bezorgmomenten
    Ontvangt jouw klant zijn pakket toch echt liever thuis? Dan kiest hij zelf voor een bezorgmoment waarop hij thuis is. Wel zo makkelijk en een mooie extra service naar klanten toe. Lees hier hoe je bezorgmomenten toevoegt aan je shop.
    Alleen beschikbaar voor je Nederlandse klanten.
De nieuwe opties 'Bezorgmomenten' en 'Afhalen bij een PostNL-locatie' in de checkout

Bezorgmomenten en PostNL locaties worden nog niet ondersteund voor Belgische webshops. Als Belgische webwinkelier kun je 'Afhalen bij winkelier' wel aanbieden aan je klanten.