Wat zijn de voordelen van klantaccounts in je webwinkel?

Voordelen van klantaccounts Mijnwebwinkel

Als je een webwinkel runt, dan is het hebben van klantaccounts een goede manier om klanten betrokken te houden bij je merk en terugkerende verkopen te genereren. In dit blog bespreken we waarom klantaccounts zo belangrijk zijn en welke voordelen ze bieden.

1. Gemakkelijke toegang tot bestelgeschiedenis en eerdere aankopen

Een van de grootste voordelen van het toevoegen van klantaccounts is dat je klanten hun bestelgeschiedenis en eerdere aankopen gemakkelijk kunnen bekijken. Dit is vooral handig voor klanten die regelmatig bij je winkelen, omdat het hen een overzicht geeft van eerdere producten die ze hebben gekocht. Bovendien kan het raadplegen van de bestelgeschiedenis ook helpen om herhaalaankopen te stimuleren, omdat klanten bepaalde producten kunnen terugvinden die ze eerder gekocht hebben en deze opnieuw kunnen bestellen.

2. Verbeterde communicatie

Klantaccounts maken het gemakkelijker voor jou om te communiceren met je klanten. Door hun gegevens op te slaan, kun je jouw vaste klanten eenvoudig informeren over nieuwe producten, extra kortingen, enzovoorts. Zo weet je zeker dat je de goede groep klanten bereikt.

3. Snelle herhaalaankopen

Voor klanten met een account zijn gegevens als het factuur- en verzendadres al bekend en hoeven deze niet steeds opnieuw te worden ingevuld. Bovendien kun je herhaalaankopen aanmoedigen door suggesties te doen voor gerelateerde producten of door speciale kortingscodes te bieden voor toekomstige aankopen.    

5. Meer aankopen door Bewaar voor later

Hoe vaak is het je als klant gebeurd dat je een product ziet dat je leuk vindt, maar dat het opdat moment niet uitkomt om het te kopen? Met de Bewaar voor later-functie kunnen klanten producten toevoegen aan een verlanglijstje zodat ze deze later makkelijk kunnen terugvinden. Dit ontlast de klant van de druk om een aankoopbeslissing te moeten nemen en geeft hen meer tijd om na te denken. Bovendien kunnen ze op deze manier gemakkelijker producten vergelijken voordat ze een uiteindelijke beslissing maken. Bewaar voor later is alleen beschikbaar in een Premium abonnement en wanneer je klantaccounts hebt ingeschakeld.

Conclusie

Kortom, klantaccounts spelen een belangrijke rol bij het vergroten van de loyaliteit van klanten en het genereren van herhaalaankopen. Door klanten toegang te geven tot hun bestelgeschiedenis, gerichtere communicatie te kunnen versturen en herhaalaankopen te vereenvoudigen, zorg je ervoor dat klanten graag terugkomen naar jouw webwinkel. Overweeg daarom om klantaccounts te implementeren in jouw webshop en maak optimaal gebruik van de voordelen die ze bieden. Klantaccounts zijn beschikbaar vanaf een Pro abonnement.

Klantaccounts instellen

Het activeren van klantaccounts doe je bij modules in de beheeromgeving. Ook kies je hier of bezoekers zelf een klantaccount kunnen aanmaken, of dat jij dat doet in je beheeromgeving.

In dit V&A lees je hoe jij klantaccounts instelt en hoe klanten via Mijn accoun…