Hoe voeg ik downloadbare bestanden toe?
Soms is het handig - of zelfs verplicht - dat je aanvullende informatie bij artikelen of op pagina's plaatst. Denk bijvoorbeeld aan handleidingen, instructies en productfolders. Maar hoe werkt dat?
Via juridische documenten
In de beheeromgeving heb je de mogelijkheid om PDF-bestanden te uploaden via Instellingen/Juridisch/Juridische documenten.
Klik op de knop 'Kies een bestand' en selecteer vervolgens het document dat je wil uploaden en klik op 'toevoegen'. Hier kun je maximaal vijf PDF-documenten uploaden met een bestandsgrootte tot maximaal 2 MB. Heb je een meertalige winkel? Dan kun je per taal 5 documenten uploaden.
Via de linkknop achter het document dat je hebt geüpload, kun je de URL naar het document kopiëren. Die kun je vervolgens gebruiken als link in je footer, een pagina of artikelomschrijving. Makkelijk, toch?
Via een externe cloudopslagdienst
Wanneer je meer, grotere of andere type bestanden wil aanbieden, dan adviseren we je om gebruik te maken van een cloudopslagdienst zoals bijvoorbeeld Google Drive. Voor gebruik van dit externe platform heb je wel een account nodig. Dit is gratis bij Google Drive.
Na de registratie en aanmelding kun je documenten uploaden en beschikbaar stellen. Die doe je via een 'shareable link'; ook wel deelbare link. Die link kun je vervolgens weer plaatsen in een pagina of de artikelomschrijving.
Let op!
Omdat Google Drive een cloudopslagdienst is die niet word beheerd door Mijnwebwinkel, kunnen wij geen garantie geven voor de opslag, back-up, rechtmatigheid en geldigheid van de link. Voor meer informatie hierover, verwijzen we je graag de aanbieder van de cloudopslagdienst.