Alles over klantaccounts + sneak peek!

header klantaccounts.jpg

Als webwinkelier bepaal je zelf of je klantaccounts aan je shop toevoegt of niet. Het toevoegen van klantaccounts zorgt dat terugkerende klanten eenvoudig kunnen afrekenen. Maar er zitten nog veel meer voordelen aan klantaccounts. In dit blog lees je de vernieuwde werking van klantaccounts en waarom jij ze zou moeten toevoegen aan je webshop. Daarnaast geven we nog een sneak peek naar… het spaarprogramma!

Wat is een klantaccount?

Jij bepaalt als webwinkelier zelf of je klantaccounts toevoegt aan je webwinkel of niet. Door deze aan te zetten in je beheeromgeving, kunnen klanten kiezen om een eigen klantaccount aan te maken voor je shop. Dit account is op de webwinkel te vinden als ‘Mijn account’.

Een onmisbare toevoeging aan jouw shop

Misschien vraag je jezelf af waarom klantaccounts nou zo belangrijk zijn om toe te voegen aan je webwinkel. Welke waarde ze nu precies hebben. We hebben een korte opsomming gemaakt van de voordelen van klantaccounts:

 

  • Het maakt het plaatsen van bestellingen voor terugkerende klanten eenvoudiger;
  • Je krijgt meer inzicht in je klantenbestand en het aantal vaste klanten;
  • Het zorgt voor een vaste klantengroep, waar je je marketingactiviteiten op kunt laten aansluiten;
  • Je verhoogt je klantenbinding;
  • Met klantaccounts kun je als PREMIUM shop de Bewaar voor Later functie inzetten
  • Je wint er klantinformatie mee;
  • Het maakt jouw webwinkel helemaal ready voor het komende spaarprogramma (nieuwsgierig? Lees snel verder!).

Klantaccounts inzetten voor wholesale verkoop

Wil je naast verkopen aan consumenten ook aan bedrijven verkopen? Dan kun je een wholesale shop openen of retailers een eigen kortingscode geven. Door een wholesale shop te openen bied je retailers een professionele omgeving waar ze naartoe kunnen. Je kunt je prijzen afschermen op je webshop, zodat ze alleen getoond worden bij ingelogde klantaccounts. Retailers kunnen daarnaast eenvoudig hun eerdere bestellingen en facturen inzien in hun account. 

Meer weten over wholesale verkoop? Lees dan ‘Wholesale: een perfecte manier voor extra inkomsten’

Klantaccounts instellen

Het activeren van klantaccounts doe je bij modules in de beheeromgeving. Ook kies je hier of bezoekers zelf een klantaccount kunnen aanmaken, of dat jij dat doet in het beheer.

In dit V&A lees je hoe jij klantaccounts instelt en hoe klanten via Mijn account bij hun klantaccount kunnen.

Sneak peek: Spaarprogramma!

Het updaten van de klantaccounts is een opstap naar een geheel nieuwe functionaliteit, een spaarprogramma. Jouw klanten kunnen punten gaan sparen om deze vervolgens in te kunnen wisselen tegen korting of gratis producten (dat is aan jou). Hiermee beloon je dus jouw klanten voor loyaliteit en trigger je ze ook om (regelmatig) terug te keren. Het gaat je dus helpen om je klantenbinding te verbeteren. De komende maanden staan in het teken van het ontwerp en de ontwikkeling van het spaarprogramma.

Deze afbeelding toont een voorbeeld van hoe het spaarprogramma eruit gaat zien.

Mijnwebwinkel lanceert spaarprogramma

Lees hier meer over de introductie van het spaarprogramma.

lees meer